Gruodžio mėnesį, artėjant atostogoms, aštuntokai fizikos pamokose nagrinėjo jėgų rūšis. Atėję į pamokas mokiniai ant stalų rado daug priemonių ir būsimų darbų užduočių aprašų – visa tai rodė, kad tyrinėjama medžiaga bus įsimintina, įdomi, įpareigojanti savarankiškai mąstyti.
Nurodyti darbai buvo labai įvairūs. Eimantas ir Aurėjus tyrė trinties jėgą ne tik įprastų priemonių pagalba, pildant lenteles, brėžiant grafikus, bet naudojant indą su ryžiais, išsiaiškino, kaip parduotuvėse veikia prekių apsaugos priemonės. Benas ir Naglis – tamprumo jėgos ekspertai, nurodė ne tik kur ši jėga svarbi sporto šakose, bet nustatė, kurioje vietoje reikia perdurti pripūstą balioną virbalu, kad jis nesprogtų. Martynas ir Lukas iš buityje naudojamų daiktų pasigamino dinamometrą, o kol darė įvairaus efektyvumo veikiančius liftų modelius, ant grindų krisdamos priemonės šiurpino apačioje esančios klasės mokinius. Arminui ir Kornelijui – įdomiausias bandymas su centais, kur jie su svarstyklėmis tikrino atitiktį tarp centų masių nurodytų žinynuose ir tikrovėje, išnagrinėję užrašų ant Danijoje važinėjančių automobilių nuotraukas, atliko skaičiavimus. Rimti ir susikaupę, Grantas ir Almantas kalė vinis, traukė siūlus, stebėjo judančias mašinėles, kad suprastų inerciją, atstojamąsias jėgas ir tikrino ar pasitvirtino jų eksperimentų hipotezės. Ugnė ir Augustė – sąveikų žinovės, tikrino jėgas: kurios iš jų išjudino ant stalo sudėtus kūnus, kurių veikmės svarbios policijos automobiliams.
Renkant priemones jėgų testavimui, pasitarnavo „Vedlys“ – „Mokyklų aprūpinimo gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“ projektas.
Atostogos, ne tik laikas poilsiauti, bet ir pasiruošti nuveiktų darbų pristatymui, prezentuojant įrodyti eksperimentų pamokose naudą. Mini konferencijoje aštuntokai tai padarė su kaupu, pasimatavę žinias ir radę atsakymus į daug fizikos klausimų.
Fizikos mokytoja Alma Valonienė