Daugiau informacijos apie projektą:  http://comeniustory.blogspot.fr

http://muge.eu/dveji-metai-pasakoje-su-comenius-projektu-from-story-to-story/

http://kedainietis.lt/kedainiu-videogalerija/kedainiu-krasto-televizija/spalio-17-d.-kedainiu-krasto-televizijos-laidoje-krasto-naujienos-atnauji-2420/

—————————————————————————————————————–

Knyga “DVEJI METAI PASAKOJE” – 2013-2015 M. DARBO REZULTATAS

“DVEJI METAI PASAKOJE”

………………………………………………………………………………………………….

Viešnagė Rumunijoje

Kėdainių rajono Labūnavos pagrindinė mokykla vykdo tarptautinį Comenius daugiašalių mokyklų partnerysčių projektą “From story to story“, kurį finansuoja Europos Komisijos Mokymosi visą gyvenimą programa.
Šiame projekte dalyvauja aštuonių šalių ugdymo įstaigos iš Turkijos, Vengrijos, Lenkijos, Rumunijos, Ispanijos, Prancūzijos, Anglijos ir Lietuvos.
Projekto veiklomis siekiama, kad ugdytiniai praplėstų žinias apie Lietuvą, įgytų daugiau tarpkultūrinių žinių. Tikimės, jog organizuojamos veiklos mokiniams padės įgyti pasitikėjimo savimi, didins mokinių sociokultūrinę kompetenciją, padės integruotis į visuomenę, įtikins juos, kad anglų kalba yra ne tik pamokos mokykloje, bet ir labai naudinga priemonė gyvenime atrasti kitas kultūras, bendrauti su kitų tautybių žmonėmis.
Pirmasis projekto partnerių susitikimas įvyko Lenkijoje spalio mėnesį. Kovo mėnesį į antrąjį susitikimą visus dalyvius pakvietė Vengrijos atstovai. Trečiasis susitikimas įvyko Rumunijoje birželio mėnesį. Lietuvą atstovavo Kėdainių rajono Labūnavos pagrindinės mokyklos mokytojos O. Nečajeva, A. Urbonavičienė, G. Ivaškevičiūtė-Dirdė. Besirengiant kelionei kiekviena šalis turėjo atlikti namų darbus.
Kiekvienos šalies pedagogai namų darbams turėjo parinkti savo skaitymo metodus, kurie buvo patalpinti vienoje bendroje metodinėje knygoje. Mokyklos mokiniai, padedant mokytojams, pagamino jų pačių iliustruotą knygutę pagal lietuvių liaudies pasaką „ Perkūnas, Vaiva ir Straublys“ anglų kalba.
Pirmąją susitikimo dieną buvome šiltai sutikti Sučevos mokyklos kolektyvo Rumunijoje. Visus dalyvius pasveikino mokyklos ugdytiniai, mojuodami projekte dalyvaujančių šalių vėliavėlėmis, vaišindami tradicine duona su druska. Mokyklos mokiniai kiekvieną komandą nustebino projekto partnerinių šalių liaudiškais šokiais ir pasisveikinimais. Kiekvienos šalies dalyviai buvo supažindinti su tradiciniu kiaušinių marginimu bei turėjo galimybę patys sudalyvauti veikloje.
Antrąją dieną susirinkusios komandos pristatė atliktas projekto veiklas, numatė tolimesnius darbus, aptarė būsimųjų susitikimų datas. Vakare Rumunijos komanda pakvietė visus į tradicinę rumunišką vakaronę, kurią pristatė mokyklos mokiniai ir mokytojai. Visi buvome sužavėti temperamentingais nacionaliniais šokiais ir šiltu šeimininkų priėmimu.
Į Lietuvą grįžome kupini įspūdžių apie šiltą ir nuoširdų rumunų priėmimą. O ketvirtas partnerių susitikimas vyks spalio mėnesį Lietuvoje, Labūnavos pagrindinėje mokykloje.

Projekto komandos narės Oksana Nečajeva
ir Gintarė Ivaškevičiūtė – Dirdė

Susitikimas Vengrijoje

Labūnavos pagrindinės mokyklos mokytojos, Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės pagal Mokymosi visą gyvenimą programos projekto „From story to story“ komandos narės – mokytojos Sandra Varkalaitė ir Diana Dovydavičiūtė kovo mėnesį lankėsi Vengrijoje, Oroshazos miesto katalikiškoje pradinėje mokykloje. Čia vyko antrasis projekto partnerių susitikimas. Lenkijos, Lietuvos, Vengrijos, Rumunijos, Ispanijos, Turkijos, Prancūzijos ir Anglijos mokytojai kartu suplanavo tolimesnes projekto veiklas ir siekus. Kadangi projekto tikslas – supažindinti mokinius su skirtingų šalių tradicinių pasakų kultūra ir veikėjais bei gilinti anglų kalbos žinias, partneriai pristatė mokinių kurtus ir į Vengriją atsivežtus, pasakas pristatančius simbolius bei iliustracijas. Aptarė jau atliktus projekto darbus: pasakų pristatymus, dėžutes, herojų angliškus aprašymus, su mokiniais vykdytas apklausas, pristatė išvadas. Pirmosiomis susitikimo dienomis buvome maloniai sutikti Vengrijoje. Koordinatorė pristatė partnerinėms šalims Budapeštą – vieną gražiausių Europos miestų, kuris žinomas jau nuo Antikos laikų. Suorganizavo pažintinę ekskursiją į Vengrijos Parlamento Rūmus, šv. Stepono Baziliką, bei Budos pilį, kuri pastatyta ant garsiojo Dunojaus kranto ir pamačius tiesiog gniaužia kvapą. Lankėmės Gyulos ir Szeged miestuose, kurie taip pat išsiskyrė savo išskirtiniais, didingais pastatais bei švara. Vėliau vykome į Oroshazos miestą, kur stovi Vengrijos partnerių katalikiška, šviesi ir žaismingo dizaino detalėmis puošta, pradinė mokykla ir darželis. Buvome maloniai nustebinti mokinių paruošta programėle, kuri buvo labai originali ir dvelkė šiluma. Kelias dienas stebėjome partnerių vedamas pamokas, dalinomės gerąja patirtimi. Mokėmės ir mokėm skirtingų šalių tradicinius šokius. Šis susitikimas mums paliko neišdildomą įspūdį. Neįmanoma nepastebėti Vengrijos žmonių nuoširdumo, vaišingumo, šypsenų, punktualumo ir gebėjimo visą idealiai planuoti. O iš kiekvieno susitikimo parsivežame ne tik naujų įspūdžių, gražių prisiminimų, bet ir skirtingų kalbų žodžių bei tradicijų.

Projekto koordinatorė Sandra Varkalaitė

Viešnagė Lenkijoje

    2013 m. Labūnavos pagrindinė mokykla teikė paraišką, laimėjo ir pasirašė dotacijos sutartį Comeniusdaugiašalės mokyklų partnerystės pagal Mokymosi visą gyvenimą programos projektą „From story to story“, kurį finansuoja Švietimo mainų paramos fondas. Programa pradėta vykdyti 2013 m. rugpjūčio 1 d. ir bus tęsiama 2 metus.
Spalio viduryje Labūnavos pagrindinės mokyklos projekto komandos narės – mokytojos Sandra Varkalaitė ir Diana Dovydavičiūtė lankėsi Lenkijoje, Lodzės miesto pradinėje mokykloje. Kaimyninėje šalyje vyko pirmasis partnerių susitikimas.
Lenkijos, Lietuvos, Vengrijos, Rumunijos, Ispanijos, Turkijos, Prancūzijos ir Anglijos mokytojai kartu dirbo, diskutavo, dalinosi savo gerąja patirtimi, aptarė skirtingų šalių edukacines sistemas. Šalies šeimininkai maloniai priėmė savo mokykloje, kurioje atsispindėjo visų dalyvaujančių šalių kultūra.
Pirmąją susitikimo dieną buvome šiltai sutikti Lenkijos projekto koordinatorės autentiškame, senoviniame, pagrindinės, seniausios Lodzės miesto gatvės Piotrkowskos viešbutyje –  „Stare Kino“, kur susipažinę, patraukėme į neformalų susitikimą su Lenkijos mokytojais.
Antroji susitikimo diena prasidėjo supažindinimu su mokykla. Maloniai nustebino mokinių ir mokytojų šiluma, betarpiškumas, bendravimas. Kiekviena mokyklos klasė pristatė skirtingą projektui priklausančią šalį, kur ant sienų, durų, lentose mirgėjo šalių vėliavos, simboliai, tradiciniai rūbai, šokiai, dainos ir netgi patiekalai! O mažieji mokiniai su malonumu mokėsi skirtingų kalbų žodžius, stengėsi juos įsiminti.
Pilni naujų įspūdžių sėdome aptarinėti projekto „From story to story“ pagrindinių veiklos gairių bei pristatinėti savo mokyklų, dalintis atsivežtais, mokyklas pristatančiais lankstinukais, brošiūrėlėmis.
Įpusėjus dienai, patraukėme į ekskursiją aplink manufaktūrų miestą – Lodzę. Gidės papasakotą miesto atsiradimo ir vėlesnio klestėjimo istorijos pamoką ne tik išklausėme, o išgirstas žinias turėjome taikyti žaisdami „miesto žaidimą“. Jo metu, keliaudami nuo vieno garsaus miesto objekto iki kito, ieškojome nuorodų į paslėptą lobį – apdovanojimą. Kuris, po 4 valandų nuorodų ieškojimo ir lenktyniavimo su priešininkų komandomis,  buvo išties malonus – vakarienė restorane.
Trečiąją dieną išvykome į antrąjį pagal dydį ir patį turtingiausią savo istorija, nuostabia senovine architektūra, nepakartojamu senamiesčiu – Krokuvos miestą. Kuris yra neatsiejamas ir nuo Lietuvos – Lenkijos karaliaus Jogailos valdymo istorijos. Pasisėmę naujų žinių bei nuostabios energijos, palikome Krokuvą.
Mūsų kelionė nesibaigė, patraukėme į  Aušvico koncentracijos stovyklą, kuri buvo didžiausia nacistinės Vokietijos koncentracijos ir naikinimo stovyklų, įkurta nacistų okupuotoje Lenkijoje. Pasak gidės, Stovyklos komendantas R. Höß Niurnbergo proceso metu liudijo, kad Aušvice žuvo iki 3 mln. Žmonių, 90 proc. aukų buvo žydai iš beveik visų Europos šalių. Didžioji aukų dalis buvo nunuodyti Zyklon B dujomis Aušvico dujų kamerose; kiti mirė nuo nuolatinio badavimo, priverstinių darbų, negydytų ligų, atskirų egzekucijų ir vykdytų „medicininių“ eksperimentų. Apsilankymas stovykloje sukrėtė, privertė susimąstyti, iš arčiau pažvelgti į vieną „juodžiausių“ žmonijos istorijos puslapių.
Paskutinioji diena žaibiškai prabėgo mokykloje, diskutavome, dalijomės idėjomis, įspūdžiais. Netgi buvome pakviesti į integruotą lenkų – lietuvių kalbos pamoką, kur mokėme mokinius pagrindinių lietuvių kalbos žodžių bei frazių. Entuziazmo netrūko!
Aptarėme projekto veiklas ir numatėme tolimesnius darbus bei galutinį projekto „From story to story“rezultatą. Aštuonių valstybių mokiniai kurs istorijų knygą, kurioje bus publikuojamos skirtingomis kalbomis parašytos pasakos su anglišku vertimu, vaizdine bei garsine medžiaga kompaktuose.
Taigi laukia du, kupini idėjų, kūrybinio darbo, bendradarbiavimo, naujų pažinčių bei draugystės metai. Juk net Johanas Volfgangas Gėtė teigė, jog geriausias būdas išlaikyti draugystę – dalytis mintimis apie savo darbus. Žmones labiausiai suartina veikla.

Projekto koordinatorė Sandra Varkalaitė