Mokykloje jau vyksta pirmieji Erasmus+ projekto „From tradition to innovation“ mokinių klubo susitikimai! Aptariami pirmieji darbai ir peržvelgiamos, numatomos tolimesnės veiklos! Jeigu nori išmėginti savo jėgas – JUNKIS prie mūsų būrio! LAUKIAME!

                   

Akimirkos iš pirmojo nuotolinio sutikimo su partneriais iš Portugalijos

Nors ir mokomės nuotoliniu būdu, tačiau nesnaudžiame ir vykdome projekto Erasmus+ „From tradition to innovation“ veiklas. 2021 m. balandžio 26 d., mokyklos Erasmus klubo nariai, nors tik kompiuterio ekrane, virtualiai „ZOOM“ aplinkoje, susitiko su projekto partneriais iš Portugalijos.
Vyko pamoka-edukacinis užsiėmimas „Let‘s get to know each other“. Jo metu pirmą kartą pamatėme savo draugų iš užsienio veidus, sužinojome jų pomėgius, taip pat turėjome galimybę susipažinti su jų mokykla, biblioteka, klasėmis, meniniais darbeliais ir netgi valgykla!
Mes taip pat supažindinome portugalus ne tik su Lietuva, Kėdainiais, bet klubo narė Austėja papasakojo apie Labūnavą, mūsų mokyklą bei pristatė klubo narius. Pabaigai drauge pažaidėme vaizdo žaidimą programėle „Kahoot“, kuria patikrinome, ką partneriai išmoko apie mūsų šalį, o tuo pačiu įsivertinome ir savo žinias.
Nekantriai laukiame kitų susitikimų su partneriais iš Čekijos ir Lenkijos!

Erasmus+ projekto “From tradition to innovation” logotipo rinkimai

Labūnavos pagrindinė mokykla tęsia Erasmus+ projekto “From tradition to innovation” veiklas. Kviečiame dalyvauti projekto logotipo rinkimuose ir balsuoti už labiausiai patikusį savo mokyklos arba projekto partnerių sukurtą logotipą, paspaudus ant nuorodos žemiau:

https://tradition-innovation.eu/…/34-p2-the-project-logo

Gražiausias mokyklos projekto logotipas jau išrinktas!Mokykloje praūžė Erasmus+ projekto „From tradition to innovation“ logotipo rinkimai. Visų klasių mokiniai aktyviai dalyvavo, kūrė, piešė ir balsavo už jiems gražiausią.
Didžiausią balsų skaičių surinko Saulės logotipas. Sveikiname nugalėtoją!

Europos kalbų dienai skirtas susitikimas-veikla su partneriais

Labūnavos pagrindinės mokyklos Erasmus+ klubo nariai, kartu su vykdomo Erasmus+ projekto „From tradition to innovation“ partneriais iš Lenkijos, Čekijos bei Portugalijos 2021 m. spalio 11 d. minėjo Europos kalbų dieną susitikę nuotoliniu būdu „ZOOM“ platformoje.

Susitikimo metu kiekvienos šalies mokiniai anglų kalba skaitė iš savo kalbos išverstą pasakos „Raudonkepuraitė“ versiją, vėliau grupelėse lygino, bandė surasti panašumų bei skirtumų. Taip pat pristatinėjo savo šalies tradicines pasakas, kurias taip pat turėjo išversti į anglų kalbą ir pristatyti įvairiais būdais: vieni vaidino, kiti naudojo savo nupieštus popierinius personažus, treti rodė filmuotą medžiagą, sekė. Patikrinti ar mokiniai buvo atidūs pasakų klausytojai, buvo pasitelkti smagūs klausimynai „Kahoot“ programėlėje.

Susitikimas buvo ne tik informatyvus, smagus, bet jo metu buvo paskelbtas ir projekto logotipo kūrėjo – laimėtojo iš Lenkijos vardas. Turėjome galimybę pabendrauti, nors ir per atstumą, dar artimiau susipažinti vieni su kitais. O kuriems nepavyko sudalyvauti – visuomet galite apžvelgti akimirkas iš projekto vykdymo veiklų ir Erasmus+ klubų gyvenimo internetiniame puslapyje https://tradition-innovation.eu/ .

Erasmus+ projekto veiklos vis aktyviau įtraukia

Mokyklos Erasmus+ projekto „From tradition to innovation“ klubo nariai aktyviai dirba. Šįkart veikla išties meniška ir reikalaujanti kūrybingumo – amatų žodyno kūrimas ir iliustravimas. Pristatome savo partneriams iš Lenkijos, Čekijos ir Portugalijos drožybą – vieną iš tradiciškiausių ir seniausių lietuvių liaudies amatų. Kuriame žodynėlius savo draugams, taip pat siunčiame Jiems ir kalėdinius linkėjimus!

Projekto „From tradition to innovation“ veiklos vis labiau įtraukia!

Mokykloje vykdomo Erasmus+ projekto „From tradition to innovation“ trukmei dėl epidemiologinės situacijos Europoje prasitęsus iki 2023 m. birželio 30 d., vėl jungiamės į įvairias linksmas bei įdomias veiklas su partneriais iš Lenkijos, Čekijos ir Portugalijos.
Mokyklos erdvės pasipuošė Erasmus+ projekto informaciniu kampeliu-stendu, kuriame galime susipažinti su jau įgyvendintomis veiklomis, parnerių šalimis, jų amatų žemėlapiais. Mokiniai įgavo žinių apie šalių menus, patys piešė savo šeimos medžius, kuriuose pasimatė, kokiais amatais garsėjo jų seneliai, proseneliai. Erasmus+ klubo nariai rašė esė, įsivaizduodami esą viduramžių amatininkai. Kūrė amatų žodynėlius gimtąją ir anglų kalbomis, išmoko daug naujų kitų kalbų žodžių. Kūrė, karpė, klijavo, piešė ir net mokėsi bei kartu žaidė „Kahoot“.
Kviečiame peržvelgti ir pasidžiaugti akimirkomis iš projekto veiklų.

Pirmoji Labūnavos pagrindinės mokyklos mokinių projektinė patirtis užsienyje

Gegužės 9 – 13 d. Kėdainių r. Labūnavos pagrindinės mokyklos Erasmus+ projekto „From tradition to innovation“ mokinių klubo nariai vyko į partnerių susitikimą Lenkijoje. Ten susitiko mokiniai iš Čekijos, Portugalijos, Lenkijos ir Lietuvos, vedini bendro tikslo – susipažinti su kitų šalių tradicijomis, papročiais, menais ir inovacijomis. Kai kuriems mokiniams, tai buvo ir pirmasis kartas, kai tenka išvykti bei gyventi be tėvų priežiūros.
Darbo savaitė buvo kupina įspūdžių. Pirmoji diena buvo ypatinga, nes laukė susipažinimas su projekto partneriais bei Lenkijos mokykla. Prasidėjo pirmieji darbai drauge: susipažinimo užduotys, prisistatymai, meninės veiklos.
Antrąją projekto dieną, jau drąsesni, pažįstantys vieni kitus, tęsėme darbus, sudarinėjome bendrus daugiakalbius žodynėlius, kūrėme ateities specialybes, pristatinėjome jas ir netgi dalyvavome darbo pokalbiuose. Mokiniai buvo išties originalūs ir kūrybingi! Bandė įsidarbinti kėdžių bandytojais, žiurkių kolekcionieriais, beždžionių kirpėjais ir kt. Taip pat vykome į Lenkijos Torun miestą, susipažinti su jo istorija, architektūra, išbandėme savo jėgas imbierinės duonos kepimo edukacijoje. Išgirdome daug dar negirdėtos informacijos apie Mikalojų Koperniką – lenkų astronomą, matematiką ir ekonomistą, žmogų, kuris pirmasis teigė, jog Žemė sukasi aplink Saulę.
Trečioji diena buvo tokia pat įspūdinga ir nepamirštama, kaip ir jau prabėgusios. Turėjome galimybę apsilankyti moderniame ūkyje, kuriame auginamos bulvės Lay‘s traškučiams, pamatyti modernų karvių auginimo ūkį, kur jos gali jaustis laisvesnės ir netgi sužinojome, kaip atskirti, ar žemė yra derlinga ir nenualinta bei daug kitos naudingos informacijos apie tai, kaip šiuolaikiniai ūkiai siekia ir stengiasi, kad mūsų planeta ir maistas, kurį valgome, būtų kuo sveikesnis ir ekologiškesnis. Vakare susitikome pristatyti savo šalies tradicijas, stereotipus, padainuoti tradicinių dainų ir pašokti.
Ketvirtą projekto susitikimo dieną praleidome Poznan mieste, susipažinome su jo istorija bei dalyvavome smagioje prancūziškų ragelių (croissant) kepimo edukacijoje. Apsilankėme ir įspūdingoje, šiuolaikiškoje ir modernioje Skoda automobilių centro laboratorijoje, kurioje gausu įvairiausių inovacijų: savo kailiu išbandėme automobilio avarijos simuliacijas, vairavimo ypatumus. Suvokėme, kaip svarbu automobilyje segėti saugos diržus ir galėjome pasitikrinti, ar mokame išgelbėti žmogų.
Paskutinioji projekto diena – skirta apibendrinti per savaitę nuveiktus darbus, piligrimų dienoraščio pristatymui, pildymui bei atsisveikinti. Ne vienas mokinys nubraukė ašarą, žadėjo bendrauti ir dar ne kartą susitikti su šalių draugais, vykdant bendras Erasmus+ projekto „From tradition to innovation“ veiklas.

Projekto koordinatorė
Lietuvių kalbos ir literatūros vyr. mokytoja
Sandra Varkalaitė

Įvairių Europos kalbų skambesys mokykloje

Rugsėjo 26-oji Europos kalbų diena. Ją paminėjome ir mūsų mokykloje, siekdami skatinti tolerancija kitakalbiams, sąmoningumą kitų kalbų ir kultūrų mokinių atžvilgiu, gerbti kalbų įvairovę, skatinti ir kelti susidomėjimą kalbėti keliomis kalbomis.

Per pirmąją pamoką išgirdome mokinius kalbant net 6 kalbomis – lietuviškai, latviškai, lenkiškai, čekiškai, portugališkai ir ukrainietiškai. Tuo pačiu pasiruošėme mokykloje vykdomo Erasmus+ „From tradition to innovation“ mokinių iš Europos šalių priėmimui. Išmokome keletą žodžių, ieškojome informacijos apie šalis, iš kurių sulauksime svečių, pristatėme šalių kultūrinius ypatumus bei skirtumus. Tai padės ne tik geriau suprasti vieni kitus, bet suteiks galimybę susirasti naujų draugų. O kad būtų smagiau uždainavome – ukrainietiškai ir angliškai.

Vyr. lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja,

projekto koordinatorė Sandra Varkalaitė

Mokyklos mokiniai inovacijomis domėjosi Portugalijoje

Erasmus+ projektas „From tradition to innovation“ atvedė mus netgi į tolimąją, bet tuo pačiu svetingą, draugišką, šiltą ir pilną tradicijų Portugaliją:)! Nuo pat pirmosios susitikimo dienos partnerių Aver-O-Mar mokykloje buvome kupini įspūdžių ir nuostabių akimirkų drauge.

Antroji Erasmus+ „From tradition to innovation“ diena prabėgo kaip akimirka! Apsilankėme didžiausioje Europos vandenyno agrikultūros ir genetikos tyrimų laboratorijoje, dalyvavome praktinėje biologijos pamokoje, kurios metu išsiaiškinome, jog netgi kiekviename mažame moliuske yra plastiko mikro dalelių, įsitikinome, koks svarbus mums yra vanduo ir kad turime naudoti kuo mažiau plastiko. Taip pat atlikome daugybę eksperimentų su vandeniu dalyvaudami fizikos pamokoje vandens paviljone Porto mieste. Trečioji pamoka buvo susijusi su menu, stebėjome kaip gaminami garsieji Portugalijos „Filigree“ papuošalai

Trečiosios dienos rytas prasidėjo kelione metro į Porto miestą. Grožėjomės įspūdinga architektūra, senamiesčiu, katedra, geležinkelio stotimi, daugybe kitų istorinių objektų. Likome sužavėti edukacine programa senuosiuose vyno rūsiuose bei kamštinių medžių muziejumi. Projekto dalyviai turėjo galimybę sudalyvauti įvairiose interaktyviose veiklose, kurios skatina gyventi tvariai darnoje su gamta.

4-oji Erasmus+ projekto diena buvo taip pat aktyvi. Rytą pradėjome treniruote baidarėmis upėje, vėliau aplankėme atkurtą XVI amžiaus Portugalų prekybinį laivą-muziejų. Jame išgirdome daug įdomių detalių apie to laikmečio jūreivių gyvenimą. Grįždami po edukacinių veiklų grožėjomės Atlanto vandenynu bei nuostabiais paplūdimiais.

Paskutinė susitikimo diena, paskutinės pamokos, dienoraščio rašymas, prisiminimų koliažo kūrimas ir atsisveikinimai nepamirštami… Dėkojame Erasmus+ projekto „From tradition to innovation“ partneriams iš Portugalijos už nepamirštamus įspūdžius, nuoširdumą ir išmoktas pamokas:)!

Projekto koordinatorė Sandra Varkalaitė

Tradicijų ir inovacijų jungtys Kėdainių r. Labūnavos pagrindinėje mokykloje

Tradicijos Kėdainių r. Labūnavos pagrindinėje mokyklos mokiniams jau perduodamos iš kartos į kartą. Tai viena pamatinių mokyklos vertybių, o laiko patikrinti dalykai yra išminties ir tvirtumo pagrindas. Savo viziją mokykla turi galimybę tęsti 2020 m. laimėjus tarptautinį Erasmus+ projektą „From tradition to innovation“, kurio metu mokytojai iš skirtingų Europos valstybių kartu su mokiniais dalinasi savo šalių tradiciniais amatais, menais, inovacijomis, padeda mokiniams atrasti savo karjeros kelią.
Projektas vykdomas dvejus metus. Patirties jau sėmėmės kaimyninėje Lenkijoje ir tolimojoje, spalvingojoje Portugalijoje. 2022 m. lapkričio 28 – gruodžio 2 dienomis įvyko 3-iasis partnerių iš Portugalijos, Čekijos, Lenkijos ir Lietuvos susitikimas Kėdainių r. Labūnavos pagrindinėje mokykloje.
Pirmąją projekto susitikimo dieną mokyklos vaikų folkloro ansamblis „Pėdelis“ pristatė lietuvių liaudies dainas ir šokius. Taip pat buvo aptarta ir Lietuvos švietimo sistema. Mokyklos technologijų ir dailės mokytojai organizavo edukacijas „Draugystės kaimelis“ ir „Draugystės pynė“, kurių metu partneriams pristatė vėlimo, pynimo ir drožybos menų technikas.
Vieną dieną praleidome Kėdainių mieste. Susitikome su Kėdainių rajono savivaldybės meru Valentinu Tamuliu, administracijos direktoriumi Arūnu Kacevičiumi ir švietimo skyriaus vedėja Vilma Dobrovolskiene. Turėjome galimybę pasidalinti su kokiais iššūkiais susiduria partnerių šalys ir kaip sprendžia iškilusias problemas, partneriai taip pat pristatė savo šalių švietimo sistemas, ieškojo panašumų bei skirtumų. Po oficialaus vizito skubėjome į tradicinių amatų centrą Arnetų namą, kuriame mokėmės pasigaminti skudurinukę tradiciniu aukštaitišku kostiumu, iš vytelių pinti kalėdinę žvaigždę ir netgi drožti šaukštus iš medžio. Pasigrožėję Kėdainių senamiesčiu vykome į Babtuose įsikūrusį Lietuvos agrarinių ir miškų mokslų centro filialo Sodininkystės ir daržininkystės institutą, kuriame gaminama gausybė sveikų skanumynų. Išvydome ne vieną inovaciją, biochemijos ir technologijos laboratorijas, kur ne tik susipažinome su vykdomais tyrimais, naudojama įranga, bet ir paragavome ekologiškų, sveikų produktų.
Vykome į Raudondvario pilį, ne tik pasigrožėti, bet ir apsilankyti joje įsikūrusiame menų inkubatoriuje, ten supažindinome svečius su gintaro atsiradimo istorija, mokėmės, kaip atpažinti, kuris gintaras tikras, o kuris ne, taip pat vėrėme gintaro apyrankes. Po edukacijos skubėjome į Nacionalinį M. K. Čiulionio dailės muziejų. Svečiai turėjo galimybę susipažinti su garsiojo Lietuvos menininko kūryba, peržvelgti paveikslų galeriją, stebėti virtualios realybės filmą, paremtą M. K. Čiurlionio kūryba „Angelų takais“. Vykome į ekskursiją po Kauno senamiestį ir žinoma pamatyti 2022 m. Kauno miesto kalėdinę eglutę, kuri šiais metais taip pat įkvėpta M. K. Čiurlionio paveikslo „Žvaigždžių sonata“, o žaisliukų raštuose galime įskaityti Čiurlionio kūrybos citatų. Kiekvienas iš mūsų išsinešėme šventinio laukimo jausmą, o širdyje pasiliko gera ir ramu.
Pirmąją žiemos dieną toliau skubėjome rodyti savo šalies kultūrinio paveldo. Vykome į Šiaulių kraštą – Naisius, į Baltų dievų muziejų po atviru dangumi. Ten taip pat dalyvavome edukacijoje „Odos dirbinių gamyba“ ir mokėmės lipdyti puodus iš molio. Kaip gi nesupažindinti svečių su vienu seniausių ir unikaliausių amatų ir menų Lietuvoje – kryždirbyste? Tradiciniai lietuviški kryžiai – unikalus reiškinys. Tai savotiška amato, meno bei tikėjimo sintezė, kurioje jungiasi architektūros, skulptūros, kalvystės bei tapybos elementai. To parodyti nuvykome į Kryžių kalną. Visi liko sužavėti nepaprasto reginio ir tarp gausybės kryžių iš viso pasaulio, kiekvienas paliko savo kryželį su slaptais norais ir padėkomis. Dienos pabaigai vykome į seniausią Lietuvos saldainių fabriką ir muziejų „Rūta“. Susipažinome su šokolado istorija ir dalyvavome šokolado dirbtuvėlėse. Kiekvienas turėjome galimybę pasigaminti šokolado pagal savo skonį bei prisiragauti jo iki soties.
Paskutiniąją projekto susitikimo dieną vėl susitikome Labūnavos pagrindinėje mokykloje. Lipdėme susitikimo Lietuvoje akimirkų koliažus, pildėme piligrimų dienoraštį ir dalinomės akimirkų kartu atsiminimais. O po rimtų darbų skubėjome į atsisveikinimo vakarėlį, kuriame neapsieita be lietuvių liaudies šokių ir dainų. Klausėmės Labūnavos liaudiškos muzikos kapelos „Barupė“ dainų ir sukomės pasiutusios polkos su ragučiais ritmu.
Kiekvienas susitikimas su partnerių mokyklų mokytojais ir mokiniais atneša pažinimo džiaugsmą, bendrumo jausmą. Suvokiame kiekvienos kultūros unikalumą, mokomės, atrandame naujus amatus, stebime inovacijas, o kartu atrandame save naujuose amplua, regime save ateities specialistais. Suprantame, koks prasmingas šis Erasmus+ projektas „From tradition to innovation“ yra mokiniams ir koks kompetencijų lobynas mokytojams.

Projekto koordinatorė Sandra Varkalaitė

Tradicijų ir inovacijų atradimai Čekijoje

Kovo 13-17 dienomis Kėdainių r. Labūnavos pagrindinės mokyklos mokytojų ir mokinių komanda vyko į Čekiją. Ten vyko paskutinis mokyklos vykdomo tarptautinio Erasmus+ projekto „From tradition to innovation“ darbinis susitikimas, kurio tikslas skatinti mokinius atrasti tradicinius amatus, pažvelgti į juos naujai, diegti inovacijas, pasitikėti savo jėgomis, reikšti savo mintis ir idėjas, mokytis anglų kalbos, ją naudoti kaip bendravimo ir bendradarbiavimo priemonę, susipažinti su naujais žmonėmis, gerinti profesinio orientavimo kokybę, skatinant įvertinti savo gebėjimus, įgūdžius bei rasti tinkamą darbą ateityje. Kartu tai galutinis projekto veiklų įprasminimas, pasiektų tikslų apibendrinimas, kurių buvo iš tiesų nemažai.
Parodėme mokiniams, kad amatai yra kultūros paveldo dalis. Svečioje šalyje nuo pirmos susitikimo dienos tradiciniu būdu pynėme širdis iš senų laikraščių, drožėme iš medžio, bandydami išsaugoti senolių žinias bei įgūdžius, tuo pačiu tausodami gamtą. Gaminome stiklo gėles. Didelio mokinių susidomėjimo Čekijoje sulaukė apsilankymas Hradec Králové mieste įsikūrusioje garsiausioje ir didžiausioje Europos pianinų ir fortepijonų gamykloje „Petrof“. Ji įkurta 1864 m. Ten tradicijos pinasi su modernumu. O šalia įsikūrusioje profesinėje mokykloje galima 4 metus mokytis fortepijono gaminimo paslapčių, vėliau – savo įgūdžius pritaikyti profesiniame kelyje. „Petrof“ fortepijonų muziejuje buvo galima ne tik išbandyti senovinius instrumentus, išgirsti visą šeimos, gaminančios fortepijonus pusei pasaulio sėkmės istoriją, bet ir pabendrauti su viena iš savininkių, kuri šiltai viską papasakojo ir pristatė. Taip pat lankėmės mokykloje, kurioje mokiniai mokosi gitarų gaminimo paslapčių bei 3D spausdintuvu spausdina įvairiausius įdomius daiktus. Dalyvavome edukacijoje Litomyšl muziejuje – gaminome senovines plytas, išmarginome jas grafikos darbais. Taip pat lankydamiesi mažoje vietinėje alaus gamyklėlėje sužinojome, iš ko ir kaip gaminamas čekiškas alus. Labai nustebino ir neišdildomą įspūdį paliko neįprastas, spalvingasis Portmoneum – Josef Váchal dailės muziejus. Namo – muziejaus aplinka nuo lubų iki grindų išmarginta spalvingais, gilią prasmę turinčiais piešiniais, išgyvenimais. Paroda dedikuota trims vyrams – dailininkui ir grafikui Josef Váchal, vėlesniam namo savininkui, meno kolekcininkui ir spaustuvininkui Josef Portman ir paskutiniam muziejaus savininkui Ladislav Horáček. Holice miestelyje aplankėme žymiausio Čekijos tyrinėtojo Dr. Emil Holub, kuris XIX a antroje pusėje apkeliavo juodąjį žemyną – Afriką, muziejų. Jame galėjome iš arčiau susipažinti su Afrikos spalvomis, gyvūnais, afrikiečių gyvenimo detalėmis. Apsilankėme ir profesinėje Automobilių mokykloje, kurioje rengiami mechanikai, automobilių elektrikai ir t.t. Sudalyvavome žaislinių automobilių lenktynėse ir iš arti pamatėme „Ferrari“ automobilį.
Susitikimo metu mokėmės diegti švietimo naujoves, dalinomės skirtingų šalių patirtimis ir naudojomės IT technologijas projekto veikloms įgyvendinti – stiprinome mokinių pasitikėjimą savimi ir saviraišką. Dirbdami su mokiniais-draugais iš svečių šalių, mokiniai įgavo daugiau patirties ir galimybių pagrindinio ugdymo programoje. Tobulino kritinį mąstymą– visą savaitę ieškojo, kaupė ir rinko medžiagą, informaciją savaitės apibendrinimui – koliažui sukurti, užpildyti paskutinius Piligrimų dienoraščio puslapius.
Atsisveikinome su savo draugais iš Lenkijos, Portugalijos ir Čekijos, tačiau tikrai ne visiems laikams, planuose – naujas projektas, naujos veiklos ir darbai.

Projekto koordinatorė Sandra Varkalaitė