„SUPraskime“ – dar vienas Erasmus+ projektas mokykloje!

 

Vienas svarbiausių mūsų mokyklos siekių yra kiekvieno vaiko individuali ūgtis, įtrauktis ir integracija, šis tikslas sutampa su „Erasmus+“ programos įtraukties ir įvairovės strategija. Jausdami poreikį plėsti savo žinias dalyvaujant „Erasmus+“ programos projektuose ir tokiu būdu tęsdami savo neišdildomą dešimties metų patirtį, nuo 2024 m. birželio 1 dienos Kėdainių r. Labūnavos pagrindinėje mokykloje pradedame įgyvendinti tarptautinį Erasmus+ projektą 2024-1-LT01-KA122-SCH-000198348 „SUPraskime – Inclusive education – we are equal“.

Įgyvendindami projektą sieksime tobulinti pedagogų profesines kompetencijas, personalizuojant ir aktualizuojant ugdymo turinį bei plėtojant kokybišką įtraukųjį ugdymą. Stiprinsime mokinių emocinį, psichologinį saugumą, mažinsime socialinę atskirtį, kurdami pozityvią ugdymo(si) aplinką ir siekdami kiekvieno vaiko asmeninės ūgties. Skatinsime mokyklos bendruomenę būti aktyviais Europos Sąjungos projektų dalyviais.

Įgyvendinę projekto tikslus pedagogai ne tik sustiprins savo profesines kompetencijas, įgis gerosios patirties bei žinių, kurias panaudos kasdieniame darbe tobulindami ir kurdami kokybišką įtraukiojo ugdymo procesą, bet ir įgyvendins Universalaus dizaino mokymui(si) modelį bei Geros mokyklos koncepciją.

PROJEKTAS FINANSUOJAMAS ES LĖŠOMIS

Projekto koordinatorė Sandra Varkalaitė

Įtraukties žinių sėmėsi Turkijoje

 

Vienas svarbiausių Kėdainių r. Labūnavos pagrindinės mokyklos siekių yra kiekvieno vaiko individuali ūgtis, įtrauktis ir integracija. Jaučiant poreikį plėsti savo žinias dalyvaujant „Erasmus+“ programos projektuose ir tokiu būdu tęsiant savo neišdildomą dešimties metų patirtį, nuo 2024 m. birželio 1 dienos mokykloje pradėtas įgyvendinti dar vienas tarptautinis Europos Sąjungos remiamas Erasmus+ projektas 2024-1-LT01-KA122-SCH-000198348 „SUPraskime – Inclusive education – we are equal“.

2024 m. spalio 7-11 dienomis trys mokyklos mokytojos dalyvavo tarptautinės švietimo ir plėtros akademijos „CEKDEV“ (CEKDEV International Education & Development Academy)organizuotuose kursuose „Įtraukusis ugdymas“ Turkijoje.

Juose tobulino ugdymo, kuris suteikia lygias galimybes visiems vaikams, profesines kompetencijas. Sėmėsi naujų žinių, metodų bei strategijų įtraukties klausimais, darbui klasėje su įvairių poreikių mokiniais atsižvelgiant į skirtingus poreikius, gebėjimus, mokymosi stilius ir kultūrinę kilmę. Išmoko naujų strategijų darbui su klase bei aktyvių metodų, kurie padeda sustiprinti priklausymo grupei jausmą, pagarbą. Įgavo patirties kuriant įtraukią ir demokratišką mokymosi aplinką, mažinant atskirtį tarp skirtingų poreikių mokinių. Mokėsi patrauklios klasės aplinkos kūrimo, mokytojo elgesio modelio, pagrįsto Rosenthal‘io efektu, kuriuo buvo įrodyta, jog aukšti lūkesčiai generuoja aukštesnius rezultatus ir atvirkščiai. Dalyviai lavino įgūdžius, reikalingus efektyviai bendradarbiauti su mokiniais ir jų šeimomis bei palaikančio mokyklos klimato kūrimo klausimais. Išmoko naujų partneryčių strategijų, skatinant atvirą bendravimą ir į sprendimų priėmimo procesus įtraukiant visą mokyklos bendruomenę.

Dalyviai džiaugėsi puikiai parengta mokymų medžiaga ir galimybe susipažinti su įtraukiojo ugdymo gerąja praktika Turkijoje. Įgyta geroji patirtis ir naujų, aktyvių ir skaitmeninių metodų gausa leis tvirčiau jaustis pedagoginio darbo kasdienybės iššūkiuose bei dalinantis patirtimi su kolegomis, o svarbiausia – patirti sėkmę ugdant ir įtraukiant mokinius, o mokiniams augti individualiai.

Projekto koordinatorė Sandra Varkalaitė

Labūnavos mokinių patirtis Ispanijos mokykloje – nepamirštama!

 

Spalio 27 – lapkričio 1 dienomis, mokinių rudens atostogų metu, Kėdainių r. Labūnavos pagrindinės mokyklos mokytojos, vykdydamos tarptautinį, Europos Sąjungos remiamą programos „ERASMUS+“ KA122 projektą „SUPraskime“ (Nr. 2024-1-LT01-KA122-SCH-000198348), vyko į grupinį mobilumą su mokiniais į Ispanijos CEIP SAN BARTALOME mokyklą.

Pedagogės Vilma Matonienė ir Sandra Varkalaitė turėjo galimybę susipažinti su Ispanijos mokyklų edukacine sistema, ypatumais, mokymo metodais, stebėjo integruotą technologijų – matematikos, robotikos, anglų kalbos, muzikos, fizinio ugdymo pamokas, ieškojo panašumų, skirtumų bei mokėsi. Mokiniai kartu su priimančios organizacijos ugdytiniais dalyvavo ugdymo procese. Lipdė keramikos darbelius, vėliau juos spalvino šviesą atspindinčiais dažais, dalyvavo maisto gaminimo, sodininkystės užsiėmimuose, žaidė „kolpbolą“, dalyvavo muzikos ir choreografijos pamokose, žaidė linksmus žaidimus anglų kalba. Turėjome galimybę sudalyvauti mokinių, mokytojų ir tėvų „Helovino“ parade, kuriame pajutome tikrąją Ispanijos dvasią, dalinomės šypsenomis ir gera nuotaika.

Dėkojame CEIP SAN BARTALOME mokyklos direktoriui Antonio Zamora Ubeda už skirtą laiką, nepamirštamus įspūdžius ir šiltą bendradarbiavimą.

 

Projekto koordinatorė Sandra Varkalaitė

Mokykloje dalintasi gerąja Europos Sąjungos finansuojamo Erasmus+ projekto patirtimi

 

2024 m. gruodžio 10 d. tarptautinio projekto koordinatorė Sandra Varkalaitė, kartu su projekto grupės narėmis Gintare Ivaškevičiūte – Dirde ir Diana Dovydavičiūte organizavo paskaitą Kėdainių r. Labūnavos pagrindinės mokyklos pedagogams tema: „Erasmus+ projektas „SUPraskime“ – kiekvieno mokinio individualiai įtraukčiai“. Pedagogės dalijosi gerąja patirtimi įgyta 2024 m. spalio 7-11 dalyvaujant tarptautinės švietimo ir plėtros akademijos „CEKDEV“ (CEKDEV International Education & Development Academy) organizuotuose kursuose „Įtraukusis ugdymas“ Turkijoje.

INCLUSIVE EDUCATION 2024

Projekto koordinatorė Sandra Varkalaitė

Erasmus+ projekto gerosios patirties sklaida su kolegomis

2025 m. balandžio 23 d. mokykloje vykdomo Erasmus+ projekto „SUPraskime“ grupės
narės vedė paskaitą „Emocinio intelekto ugdymas ir sąmoningumo įgūdžių formavimas klasėje“
mokyklos pedagogams bei dalijosi gerąja patirtimi, įgyta kursuose „Emotional intelligence“
Ispanijoje.

Mokytojo emocinė gerovė – raktas į mokinio sėkmę

Kėdainių r. Labūnavos pagrindinėje mokykloje nuo 2024 m. birželio 1 d. įgyvendinamas tarptautinis Europos Sąjungos remiamas Erasmus+ KA122 projektas 2024-1-LT01-KA122-SCH-000198348 „SUPraskime – Inclusive education – we are equal“. Vykdydami numatytas veiklas, vasario 17-21 d., mokinių atostogų metu, Kėdainių r. Labūnavos pagrindinės mokyklos mokytojai dalyvavo švietimo ir mokymų centro „TeneLearning“ savęs suvokimo, savireguliacijos, motyvacijos, empatijos ir socialinių įgūdžių stiprinimo kursuose „Emocinis ugdymas“ Puerto de La Cruz mieste, Tenerifėje.
Mokymuose pedagogai įgijo naudingų teorinių bei praktinių įgūdžių, kurie padeda geriau suprasti save ir mokinius, kurti pozityvią mokymosi aplinką bei efektyviau spręsti konfliktus. Mokytojai mokėsi emocinio intelekto esmės, savireguliacijos praktikų lauke, ugdė savimonę, empatiją ir socialinį sąmoningumą. Taip pat metodų, skirtų suprasti vidinius ir išorinius motyvacijos veiksnius, mokėsi nustatyti asmenines ribas. Praktikavo aktyvų klausymąsi, pasitikėjimą savimi, progresyvų raumenų atpalaidavimą ir tempimą, dalyvavo pilateso užsiėmimuose. Ugdė atsparumą išlaikyti motyvaciją savo kelyje į sėkmę. Praktikavo dėkingumą, pozityvų mąstymą, vizualizacijos metodus bei kūrė savęs valdymo planą tolesniam pedagoginiam tobulėjimui.
Emocinio ugdymo kursai padeda mokytojams ne tik atpažinti savo emocijas, jas valdyti stresinėse situacijose, bet ir palaikyti emocinę pusiausvyrą. Moko empatiškai klausytis ir suprasti mokinių jausmus bei poreikius. Kursuose įgyta geroji patirtis padeda ugdyti stipresnius ryšius su mokiniais – tuo pačiu, gebėjimą kurti pasitikėjimu grįstus santykius, motyvuoti mokinius bei sumažinti jų nerimą. Kursuose ypač naudingi pateikti praktiniai metodai, kaip taikiai ir konstruktyviai spręsti nesutarimus tarp mokinių ar su kolegomis. Taip pat šie mokymai padeda lengviau atpažinti perdegimo požymius ir taikyti emocinio atsparumo strategijas.
Erasmus+ projekto „SUPraskime“ kursų geroji patirtis – ne tik puiki mokytojo savijauta, bet ir didesnis jo darbo efektyvumas, teigiamas poveikis mokinių emocinei gerovei, akademinių pasiekimų gerinimui bei kiekvieno ugdytinio asmeninei ūgčiai.

Projekto koordinatorė Sandra Varkalaitė

Vertinga patirtis Bulgarijoje

Įgyvendindami Erasmus+ KA122 projektą „SUPraskime“ (2024-1-LT01-KA122-SCH-000198348) Kėdainių r. Labūnavos pagrindinės mokyklos pedagogai birželio 23-27 dienomis darbo stebėjimo vizito tikslais viešėjo Bulgarijoje, Shumeno miesto darželyje „Svetulka“, kuriame stebėjo ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo strategijas įtraukiojo ugdymo kontekste.
Vizito dienos buvo labai intensyvios ir nepamirštamos. Įstaigos bendruomenė pasitiko su tradicine bulgariška duona, dainomis bei šokiais, susipažindino su mokyklos edukacinėmis erdvėmis. Turėjome galimybę stebėti įtraukiojo ugdymo metodus ugdymo procese. Dalyvavome įvairiose veiklose, susipažinome su bulgarų kultūra ir istorija. Buvome pakviesti ir į oficialų susitikimą su Shumen miesto meru ir švietimo skyriaus vedėja bendrai diskusijai apie iššūkius, galimybes bei naujoves švietimo srityje. Mobilumo Shumen mieste metu mokyklos atstovės sėmėsi gerosios patirties ir kitose ugdymo įstaigose. „Brolių Grimų“ darželio pedagogai pristatė skaitmeninių technologijų panaudojimo bei robotikos įrankius įtraukiajame ugdyme, o „Bitučių“ – ekologijos. Taip pat dalyvavome tarptautiniame seminare „Įtraukusis ugdymas ankstyvajame ikimokykliniame ugdyme“ bei pristatėme savo įgyvendinamą tarptautinį Erasmus+ projektą.
Iš partnerių darželio išvykome ne tik pasisėmę naujų idėjų, strategijų, kurias bus galima pritaikyti savo darbe, bet ir pagilinę savo profesines kompetencijas. Tuo pačiu praplėtę savo kultūrinę kompetenciją bei užmezgę naujus ryšius, kurie gali suteikti paramą profesiniame kelyje bei pagalbą sprendžiant mokymo sunkumus ar išteklius ateityje.
Šis darbo stebėjimo vizitas dar vienas mažas žingsnelis link atviresnės ir darnesnės Labūnavos pagrindinės mokyklos kūrimo. O įstaigoje laimėtas dar vienas Europos Sąjungos finansuojamas, tęstinis programos „Erasmus+“ 1 pagrindinio veiksmo bendrojo ugdymo projektas „SUPerMokykla“ (2025-1-LT01-KA122-SCH-000314887), suteiks dar daugiau galimybių, perspektyvų ir praturtins projekto dalyvius neįkainojama tarptautine patirtimi bei įkvėps naujiems pokyčiams.

Projekto koordinatorė Sandra Varkalaitė