Projektą remia Europos Sąjungos regioninės plėtros fondas
Apie projektą
Projekto tikslas – didinti bendrojo ugdymo įstaigų tinklo veiklos efektyvumą.
Projekto uždavinys – modernizuoti gamtos ir technologinių mokslų mokymo(si) aplinką.
Projekto partneriai: visos šalies savivaldybės ir valstybinės mokyklos.
Projekto įgyvendinimo metu yra vykdomos šios veiklos:
- Gamtos ir technologinių mokslų mokymo priemonių ir įrangos įsigijimas. Perkami mokymo priemonių ir įrangos komplektai atskirai 1–4 kl. ir 5–8 kl. mokykloms, kurios vykdo atitinkamas bendrojo ugdymo programas.
- Gamtos ir technologinių mokslams mokyti įsigytų mokymo priemonių ir įrangos panaudojimo ugdymo procese metodikų parengimas.
Gerų švietimo rezultatų pasiekiančiose šalyse gamtos mokslų mokoma taikant praktinę tiriamąją veiklą – ji vis populiaresnė ir Lietuvos mokyklose. Vis daugiau dėmesio skiriama gyvosios gamtos stebėjimui, mokslinių idėjų ir technologijų pritaikymui kasdieniame gyvenime. Gamtos mokslų pamokos persikelia ir į netradicines erdves: parką ar mokyklos kiemą“, – sako švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė.
2018 m. gegužės 14 d. prasidėjo 1–4 klasėms skirtų mokymo priemonių ir įrangos pristatymas į mokyklas. Už 2 023 683,86 eurų 676 šalies mokyklos gavo 58 pavadinimų priemones, skirtas pasaulio pažinimo dalykui mokyti.
2018 m. birželio mėn. mokykla gavo laboratoriją 1–4 klasių mokiniams. Mokyklos edukacinė aplinka pasipildė priemonėmis, skirtomis gamtamoksliam ugdymui. Priemonių komplektas, jau įgavęs „Gamtamokslinės spintos“ pavadinimą, sudarytas iš įvairiausių priemonių: nuo įprastų laboratorinių indų, gamtos pažinimo mokymo priemonių iki šviesinio ir rankinio skaitmeninio mikroskopų bei rinkinių mechanikos bandymams atlikti.
1–4 klasių priemonėms progimnazijoje įrengtas kabinetas, kuris yra prieinamas visoms pradinių klasių mokytojoms. Šioje patalpoje mokytojos randa ne tik priemones, bet ir gali pasirengti tiriamiesiems darbams, kaupti tiriamąją medžiagą, dalytis patirtimi ir pan.
Pasak „Švietimo naujienų“: „Mokykloms tenka rūpestis „Gamtamokslinę spintą“ nuolat papildyti, atnaujinti. Tai nauji iššūkiai ir mokyklai, ir mokytojams. Tačiau tikėtina, kad mokytojams, įsitraukusiems į tiriamąją veiklą ir patyrusiems, kaip jų mokiniai išgyvena atradimo džiaugsmą, šie sunkumai nebus dideli. Šiuo projektu siekiama modernizuoti 1–8 klasių gamtos ir technologinių mokslų mokymo(si) aplinką. Tam bus panaudota 6 950 880,43 eurų. Projekto trukmė: 28 mėnesiai (2017 m. kovas – 2019 m. liepa).“
Projektą įgyvendina Švietimo ir mokslo ministerijos Švietimo aprūpinimo centras.
Parengti 1–4 klasių pasaulio pažinimo pamokų veiklų aprašai
Gautos priemonės 5-8 kl. mokiniams.
Įgyvendinant projektą „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“, pradinių klasių mokytojams yra sukurti pasaulio pažinimo pamokų 27 veiklų aprašai, skirti padėti mokytojams pamokose naudoti projekto lėšomis nupirktas mokymo priemones. Šie aprašai yra patalpinti projekto svetainėje „Vedlys“, adresu: http://www.vedlys.smm.lt/medziaga_mokytojams.html#1–4.
„Medžiaga mokytojams“/“ 5-8 kl.“ jau yra patalpinti kai kurių pamokų veiklų aprašus (išskyrus 1 aprašą) papildantys vaizdo įrašai. „5–8 kl. pamokų veiklų aprašų, mokymo priemonių, vaizdo įrašų tinklelyje“ yra nurodyta kurie aprašai turi vaizdo įrašus.
Įdomu mokytis
Pradinių klasių mokiniai ir mokytojai ugdymo procese sėkmingai naudojasi projekto „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“ medžiaga ir priemonėmis.
• Gamtos pažinimo ir neformalaus švietimo būrelio „Jaunieji miško bičiuliai“ užsiėmimuose, mokiniai, pasinaudodami matavimo ruletėmis ir atstumo matavimo ratuku atliko teritorijos matavimus lauke. Vėliau, matematikos pamokose, suskaičiavo darželio kiemo perimetrą ir teritorijos plotą.
• Panaudodami matavimo indą su rankena, garinimo lėkšteles, vonelę, ledo kubelius, elektrinę viryklę ir karščiui atsparų indą, mokiniai atliko „Vandens apytakos rato tyrimą“.
• Pats smagiausias bandymas – tai raudonųjų kopūstų sulčių spalvų kitimas šarminiame ir rūgštiniame tirpale bei piešimas kopūstų sultimis ant lapo.
Pradinių klasių mokytoja metodininkė
Alma Urbonavičienė