Projektą remia Europos Sąjungos regioninės plėtros fondas

Apie projektą

Projekto tikslas – didinti bendrojo ugdymo įstaigų tinklo veiklos efektyvumą.

Projekto uždavinys – modernizuoti gamtos ir technologinių mokslų mokymo(si) aplinką.

Projekto partneriai: visos šalies savivaldybės ir valstybinės mokyklos.

Projekto įgyvendinimo metu yra vykdomos šios veiklos:

  • Gamtos ir technologinių mokslų mokymo priemonių ir įrangos įsigijimas. Perkami mokymo priemonių ir įrangos komplektai atskirai 1–4 kl. ir 5–8 kl. mokykloms, kurios vykdo atitinkamas bendrojo ugdymo programas.
  • Gamtos ir technologinių mokslams mokyti įsigytų mokymo priemonių ir įrangos panaudojimo ugdymo procese metodikų parengimas.

 

Gerų švietimo rezultatų pasiekiančiose šalyse gamtos mokslų mokoma taikant praktinę tiriamąją veiklą – ji vis populiaresnė ir Lietuvos mokyklose. Vis daugiau dėmesio skiriama gyvosios gamtos stebėjimui, mokslinių idėjų ir technologijų pritaikymui kasdieniame gyvenime. Gamtos mokslų pamokos persikelia ir į netradicines erdves: parką ar mokyklos kiemą“, – sako švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė.

2018 m. gegužės 14 d. prasidėjo 1–4 klasėms skirtų mokymo priemonių ir įrangos pristatymas į mokyklas. Už 2 023 683,86 eurų 676 šalies mokyklos gavo 58 pavadinimų priemones, skirtas pasaulio pažinimo dalykui mokyti.

2018 m. birželio mėn. mokykla gavo laboratoriją 1–4 klasių mokiniams. Mokyklos edukacinė aplinka pasipildė priemonėmis, skirtomis gamtamoksliam ugdymui. Priemonių komplektas, jau įgavęs „Gamtamokslinės spintos“ pavadinimą, sudarytas iš įvairiausių priemonių: nuo įprastų laboratorinių indų, gamtos pažinimo mokymo priemonių iki šviesinio ir rankinio skaitmeninio mikroskopų bei rinkinių mechanikos bandymams atlikti.

1–4 klasių priemonėms progimnazijoje įrengtas kabinetas, kuris yra prieinamas visoms pradinių klasių mokytojoms. Šioje patalpoje mokytojos randa ne tik priemones, bet ir gali pasirengti tiriamiesiems darbams, kaupti tiriamąją medžiagą, dalytis patirtimi ir pan.

Pasak „Švietimo naujienų“: „Mokykloms tenka rūpestis „Gamtamokslinę spintą“ nuolat papildyti, atnaujinti. Tai nauji iššūkiai ir mokyklai, ir mokytojams. Tačiau tikėtina, kad mokytojams, įsitraukusiems į tiriamąją veiklą ir patyrusiems, kaip jų mokiniai išgyvena atradimo džiaugsmą, šie sunkumai nebus dideli. Šiuo projektu siekiama modernizuoti 1–8 klasių gamtos ir technologinių mokslų mokymo(si) aplinką. Tam bus panaudota 6 950 880,43 eurų. Projekto trukmė: 28 mėnesiai (2017 m. kovas – 2019 m. liepa).“

Projektą įgyvendina Švietimo ir mokslo ministerijos Švietimo aprūpinimo centras.

Parengti 1–4 klasių pasaulio pažinimo pamokų veiklų aprašai

Gautos priemonės 5-8 kl. mokiniams.

Įgyvendinant projektą „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“, pradinių klasių mokytojams yra sukurti pasaulio pažinimo pamokų 27 veiklų aprašai, skirti padėti mokytojams pamokose naudoti projekto lėšomis nupirktas mokymo priemones. Šie aprašai yra patalpinti projekto svetainėje „Vedlys“, adresu: http://www.vedlys.smm.lt/medziaga_mokytojams.html#1–4.

„Medžiaga mokytojams“/“ 5-8 kl.“ jau yra patalpinti kai kurių pamokų veiklų aprašus (išskyrus 1 aprašą) papildantys vaizdo įrašai. „5–8 kl. pamokų veiklų aprašų, mokymo priemonių, vaizdo įrašų tinklelyje“ yra nurodyta kurie aprašai turi vaizdo įrašus.

Įdomu mokytis

Pradinių klasių mokiniai ir mokytojai ugdymo procese sėkmingai naudojasi projekto „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“ medžiaga ir priemonėmis.
• Gamtos pažinimo ir neformalaus švietimo būrelio „Jaunieji miško bičiuliai“ užsiėmimuose, mokiniai, pasinaudodami matavimo ruletėmis ir atstumo matavimo ratuku atliko teritorijos matavimus lauke. Vėliau, matematikos pamokose, suskaičiavo darželio kiemo perimetrą ir teritorijos plotą.
• Panaudodami matavimo indą su rankena, garinimo lėkšteles, vonelę, ledo kubelius, elektrinę viryklę ir karščiui atsparų indą, mokiniai atliko „Vandens apytakos rato tyrimą“.
• Pats smagiausias bandymas – tai raudonųjų kopūstų sulčių spalvų kitimas šarminiame ir rūgštiniame tirpale bei piešimas kopūstų sultimis ant lapo.

Pradinių klasių mokytoja metodininkė
Alma Urbonavičienė

Įdomiosios pamokos „Gamtamokslėje laboratorijoje“

Jaunieji miško bičiuliai, nudirbę darbus savo darže, pastebėję rudeninius reiškinius parke ir kieme, sugrįžo į klases ir pasinėrė į „Gamtos laboratorijos“ atradimus.
Pirmiausiai sužinojo iš ko gaminamas cukrus ir nagrinėjo jo tirpumą vandenyje bei skonines savybes. Buvo panaudotos gamtos ir technologijų mokslų priemonių komplektas: žemų stiklinių rinkinys, matavimo indas, pasterio pipetės ir petri lėkštelės.
Mokiniai labai susidomėjo paprasčiausios elektros grandinės tyrinėjimu. Naudodami pagrindines elektros dalis, išsiaiškino ir sujungė paprastą elektros grandinę. Kiek buvo džiaugsmo, kai užsidegė lemputė, pradėjo suktis ratukas ir įsijungė garsinis signalas. Kai kuriems mokiniams pavyko sujungti ir sudėtingesnę elektros grandinę. Buvo panaudotos „ Gamtamokslės laboratorijos“ priemonės: elektros grandinės rinkinys, elementai ir įvairūs smulkūs metaliniai, plastikiniai ir guminiai daiktai.

„Jaunųjų miško bičiulių“ būrelio vadovė

mokytoja Alma Urbonavičienė